ساختن خانه یا ویلا یکی از سنگین ترین سرمایه گزاری های هر کس در طول زندگی خویش است، علاوه بر صرف هزینه زیاد برای این کار، ما مجبوریم زمان زیادی را هم به این امر اختصاص بدهیم، در این مقاله من سعی میکنم به شما نشان دهم کمک گرفتن از یک فرد حرفه ای در زمینه طراحی و ساخت خانه چقدر برای این سرمایه گذاری بزرگ مهم و حیاتی است.

همه ی ما تجربه زندگی در خانه های مختلفی را داریم و درک مناسبی از اهمیت خانه و سکونت گاه در زندگی خودمان داریم اما وقتی صحبت از ساخت یا بازسازی یک خانه مطرح میشود ، استفاده از تخصص و نظر یک فرد متخصص بهترین نتیجه را برای ما به دنبال دارد ، همانطور که در زمان بیماری به پزشک مراجعه میکنیم یا هنگام حضور در دادگاه از وکیل کمک میگیرم ، در زمان ساخت و طراحی خانه یا ویلا هم ، به نفع ماست از نظرات و تخصص یک معمار کمک بگیریم.

معمار یا طراح متخصص میتواند به روش های زیر ، مزایای زیادی را برای پروژه پدید آورد

1-فراهم آوردن فضایی زیبا ، عملکردی و با کیفیت برای زیستن

این اولین وظیفه معمار است که با استفاده از دانش خود و توجه به خواسته ها و نیاز های شما ، فضایی زیبا ، با کیفیت ، راحت و چشم نواز ایجاد کند. معماران خوب شرکت معماری آفیس با توجه به نیاز های کارفرما و محدودیت های پروژه ، نیاز های آن خانه رو اولویت بندی میکند و بهترین چیدمان را برای فضاها پیدا میکنند ، به طوری که هم کمترین میزان پرتی در پروژه باشد. هم اینکه فضا ها به شکل مناسبی کنار یک دیگر قرار بگیرند و کیفیت فضا ها بهینه باشد .  در قدم بعدی معمار با توجه به سلیقه کارفرما ها و اصول زیبایی شناسی ، بهترین متریال ها و رنگ ها را برای دیوار ها ، کف زمین و کلیه فضا های خانه انتخاب میکند . معمار خوب علاوه بر در نظر گرفتن زیبایی رنگ ها و طرح ها در کنار یکدیگر ، مسئله کارایی و نگهداری این سطوح را هم با توجه به نیاز واقعی کارفرما و ساکنین خانه ، مد نظر قرار میدهد. همچنین معمار ها با شنیدن حرف کارفرما و یافتن خواسته های او، سعی میکنند بهترین امکانات را متناسب با زندگی کارفرما ، در آن خانه پیش بینی کنند. مثلا یک کارفرما ممکن است گوشه ای دنج برای مطالعه و کار نیاز داشته باشد و کارفرمایی دیگر اتاقی برای بازی کودکان ،و خانواده ای دیگر یک تراس برای گرد هم نشستن لازم داشته باشند.  کار معمار این است که این نیاز ها را کشف کند و به بهترین شکل فضای متناسب برای این نیاز ها طراحی کند. حتما میدانید که زندگی در چنین خانه ای چقدر لذت بخش تراست و کیفیت بیشتری دارد. با کمک گرفتن از یک معمار و تکیه بر توانایی های او میتوان خانه ای ایجاد کرد که هرکسی که وارد آن میشود تحت تاثیر قرار بگیرد و احساسی متناسب فضا پیدا کند. معماران میتوانند با طراحی سه بعدی خانه قبل از ساخته شدن کامل خانه ، کیفیت های این فضا را به شما نشان دهند تا هم اینکه تصویر درستی از آنچه ساخته خواهد شد داشته باشید  و هم اینکه در این مرحله بتوانید نیاز ها و نظرات خود را به طرح خانه اضافه کنید و نتیجه آن را ببینید.

2-کنترل هزینه ها و مدیریت بودجه

معماران با تجربه و دانش خود اطلاعات زیادی راجع به هزینه های ساخت و تکنیک های اجرا بدست اورده آند که میتوان با استفاده از این اطلاعات و در نظر گرفتن بودجه و هزینه های پیش رو ، بهترین راه حل ها و گزینه ها برای انتخاب متریال ها و تکنیک های ساخت انتخاب کرد.معماران با تهیه نقشه های ساختمانی و جزییات اجرایی پیش از شروع فرایند ساخت ، از ایجاد خطا ها و دوباره کاری های حین ساخت جلوگیری میکنند و که این کار موجب صرفه جویی خیلی بزرگی در زمان و هزینه میشود ، در بسیاری از پروژه ها، همین نقش معمار میتواند تا چندین برابر دستمزد خود معمار به کارفرما نفع مالی برساند .    در زمان هایی که بودجه پروژه محدودیت های زیادی دارد معماران با راه حل های خلاقانه خود میتوانند با ایجاد در متریال هایی که قیمت مناسب دارند ، همزمان زیبایی و قیمت مناسب را فراهم کنند، یا با طراحی دیتیل های خاص و مدیریت روش های اجرا، در زمان ساخت پروژه و هزینه ها صرفه جویی قابل توجهی را انجام دهند که این قطعا به نفع کار فرما است.

3-افزایش ارزش ملک و سرمایه گذاری شما

فعالیت معمار چیزی بیشتر از کنار هم گذاشتن چند فضا و انتخاب رنگ و طرح ها ست. یک طرح معماری خوب با ایجاد فضاهای کاربردی و چشم انداز های زیبا، هر کسی که آن را ببیند تحت تاثیر قرار میدهد و این قطعا بر قیمت این ملک تاثیر مثبت دارد. همین الان هم در املاک گران قیمت ، طراحی شدن خانه توسط معمار حرفه ای ،به عنوان یکی از مهمترین آپشن ها ذکر میشود و این املاک با قیمتی بیشتر از املاک مشابه به خود ، خرید و فروش میشوند. پس در نتیجه معمار علاوه بر کنترل هزینه های ساخت که قبلا گفته شد، با خلق فضا های زیبا و خلاقانه ارزش ملک و سرمایه شما را افزایش میدهد و میتوانید با قیمت بالاتری ملک خود را بفروشید.

اگر به دنبال یک دفتر معماری خوب هستید اینجا را بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up