فرقی نمیکند پروژه شما یک برج باشد یا یک خانه کوچک ، اگر در وسط مراحل اجرا  متوجه شوید از طرح اجرا شده رضایت ندارید و پول خود را هدر داده اید و بودجه شما تمام شده ، حس فوق العاده بدی را تجربه میکنید.

برای جلوگیری از این پیش آمدن این اتفاقات بهترین راه استخدام یک معمار یا دفتر طراحی با تجربه  است.

اما سوال مهم این است یک معمار (یا دفتر طراجی) خوب چه کسی است و به چه نکاتی در زمان انتخاب باید توجه کرد.

  • معماری انتخاب کنید که تجربه طراحی پروژه مشابه شما را داشته باشد.

تجربه های یک معمار در پروژه های مشابه ، برای شما گنجی ارزشمند است ، تجربه های پروژه های قبلی میتواند  جلوی بسیاری از مشکلاتی که ممکن است در آینده پیش بیاید را بگیرد، و معمار با تکیه بر همین تجربیات و همچنین خلاقیت خود ، راهکار های جدیدی برای زیبا تر کردن پروژه یا کنترل هزینه های شما ارائه دهد.

  • معمار باید هزینه های پروژه را متعادل نگه دارد

با معمار خود در مورد بودجه صادق باشید، محدودیت ها و اولویت های خود را به بگویید،معمار با تجربه میتواند با انتخاب بهترین مصالح و روش های ساخت، به شما کمک کند تا هزینه های پروژه را متعادل کنید و در عین حال یکنواختی ساختمان حفظ شود و تمام اجزای آن با هم متناسب باشند.

  • معماری مسئولیت پذیر باید پروژه شما را طراحی کند

معمار مسئول نقشه ای است که به شما ارائه میدهد ، تایید نشدن نقشه ها توسط مراجع قانونی ، یا داشتن ایرادات فنی که موجب اشکال در زمان ساخت میشود، از جمله ایراداتی هستند که ممکن است پیش بیاید ، معمار باید مسئولیت این اتفاق را بپذیرد و خسارت احتمالی را جبران کند ، از این رو باید در زمان تنظیم قرارداد این مورد را مد نظر قرار دهید .

  • نظارت بر پروژه

با توجه به مقیاس پروژه و نیاز های شما ، میتوان از معمار خواست به صورت منظم و هفتگی ، یا چند نوبت در مراحل مختلف ساخت ، در محل پروژه حاضر شود و بر تطابق نقشه ها نظارت کند و در صورت وجود اشکال ، در همان مراحل اولیه آن را تشخیص دهد که بتوان راحت تر آن را اصلاح کرد.

  • معماری با طیف گسترده خدمات انتخاب کنید

قبل از بستن قرارداد راجع به خدماتی که معمار به شما میدهد حتما صحبت کنید ،به غیر از طراحی فضا و تحویل نقشه ها ، معمار ها میتوانند به شکل های مختلفی به شما کمک کنند مثلا : بر کار مجری ساختمان شما نظرات کنند و در زمان عقد قرارداد ها به شما مشاوره دهند ، شبیه سازی کامپیوتری پروژه شما را انجام دهند، طراحی برخی از جزئیات خاص پروژه شما را  انجام دهند ، چیدمان لوازم داخل ساختمان را به عهده بگیرند و در زمان خرید مصالح وتجهیزات ساختمان شما را راهنمایی کنند . از این رو خیلی مهم است که ابتدا نیاز های خود را متوجه شوید و بعد از ان به سراق معماری بروید که بتواند این نیاز های شما را برآورده کند

اگر هنوز نمیدانید چرا باید ساختمان شما را یک معمار طراحی کند اینجا را بخوانید

اگر به دنبال دفتر طراحی خوب هستید این جا را بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up